רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שישי, 29 באוגוסט 2014

more from the Stern interview (Heschel on surprise)


 Carl Stern Q":...You recently told an interviewer that 'what keeps me alive is my ability to be surprised.' What has surprised you lately ?
A.J. Heschel A:  "Everything. This may be my weakness. You know, you once quoted a statement from the Book of Ecclesiastes: 'There is nothing new under the sun'. And I disagreed with that statement. I would say there is nothing stale under the sun except human beings who become stale. I try not to be stale. And everything is new. No two moments are alike. And a person who thinks that two moments are alike has never lived."

A.J. Heschel, The Carl Stern Interview, in Moral Grandeur and Spiritual Audacity, FSG, p 396.

קרל שטרן , שאלה: "...לאחרונה אמרת למראיין כי ' מה ששומר על חיי הוא יכולתי להיות מופתע'. מה הפתיע אותך בעת האחרונה ?
א.י. השל, תשובה :  " הכל. אולי זו חולשתי. פעם ציטטת פסוק מספר קהלת 'אין כל חדש תחת השמש.' אני אינני מסכים לקביעה זו. אני הייתי אומר כי אין כל ישן תחת השמש, מלבד בני האדם הנעשים מיושנים. אני מנסה שלא להתיישן. וכל דבר חדש הוא לי, אין שני רגעים הדומים זה לזה. וכל מי שחושב כי שני רגעים דומים זה לזה לא חי מעולם."

א. י. השל בשיחה עם קרל שטרן. חמש שיחות עם א.י. השל , בעריכה כללית של פנחס פלאי, בהוצאת אוניפרס, עמ' 85 השיחה הנ"ל עם שטרן בתרגום ורדה לבני, בשינויים מינוריים שלי - ג'ף 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה