רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שני, 7 בנובמבר 2016



תפקיד המדינאי הוא להיות מנהיג, להיות מחנך, ולא להיענות למאוויי אנשים גם כשהדבר הוא בניגוד לטובתם הם. להיות מנהיג.
הבעיה הגדולה של ימינו היא הכזב. אנו חיים בעולם מלא שקרים. והטראגדיה של הצעירים - ואולי טוב כי כך הוא - הטראגדיה שלהם היא כי הם גילו מה רב מספר השקרים הנאמרים בכל יום ובכל רגע. הם אינם יכולים לסבול זאת. אם יש משהו שהם בזים לו, הרי זה העמדת פנים. ריתוריקה מזויפת. אנו קוראים זאת ' פער האמינות' - לפשוטו של דבר אנו מתכוונים לדברי שקר.

א. י. השל בשיחה עם קרל שטרן ( בשנת 1972) חמש שיחות עם א.י. השל , בעריכה כללית של פנחס פלאי, בהוצאת אוניפרס, עמ' 111 השיחה הנ"ל עם שטרן בתרגום ורדה לבני, בשינוי אחד שלי - ג'ף


The task of a statesman is to be a leader, to be an educator, and not to cater to what people desire almost against their own interests. To be a leader.
The great question of today is mendacity. We live in a world full of lies. And the tragedy that our young people - or maybe it's good - the young people have discovered how many lies are uttered daily and every moment. They can't stand it. If there's anything they despise, it's someone who is phony, false rhetoric. We call it ' credibility gap' - what we mean really is lying.

A.J. Heschel, The Carl Stern Interview ( 1972 ), in Moral Grandeur and Spiritual Audacity, FSG, pp 406-407

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה