רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 28 ביוני 2017




The fundamentalists claim that all ultimate questions have been answered; the logical positivists maintain that all ultimate questions are meaningless. Those of us who share neither the conceit of the former nor the unconcern of the latter, and reject both specious answers and false evasions, know that an ultimate issue is at stake in our existence, the relevance of which surpasses all final formulations.

A.J. Heschel, God in Search of Man, FSG, p 5

הפונדמנטליסטים טוענים שלכל השאלות האולטימטיביות כבר ניתנה התשובה; הפילוספים המשתייכים לאסכולת הפוזיטיביזם הלוגי טוענים שכל השאלות הללו הן חסרות-פשר;אלה מאתנו  שאין לנו לחלק לא ביוהרתם של הראשונים ולא באדישותם של האחרונים, מי מאתנו שדוחים את התשובות השקריות כמו גם את ההתחמקויות הכוזבות כאחת ויודעים ששאלה אולטימטיבית תלויה בעצם קיומנו, שאלה שהרלוונטיות שלה עולה על כל ניסוח מוגמר וסופי כזה או אחר.

א.י. השל, אלוהים מבקש את האדם, הוצ'  מאגנס, תרגום עזן מאיר-לוי, בשינויים שלי*  עמ' 4 * התרגום כפי שהוא בספר המודפס הוא משובש לחלוטין. ניסיתי כאן את כוחי כמיטב יכולתי לכוון למקור שבאנגלית. הערות והצעות לשיפור ממי שיעיין בנוסח העברי בספר המודפס למול כאן  - תתקבלנה בשמחה.- ג'ף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה