רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שלישי, 14 בספטמבר 2021

To believe too much is more perilous than to believe too little.

A. J. Heschel, The God of Israel and Christian Renewal, in Moral Grandeur and Spiritual Audacity, FS&G, p. 274


 ."להאמין יותר מדי מסוכנת יותר מאשר להאמין פחות מדי"

המשפט הנ"ל של השל בא בסופן של שתי פסקאות במאמר הנ"ל שעוסקות  בזניחת ספר המקרא  - בזניחת ראיית  העולם   -המקראי - בימים עברו  - והשלכות הענין הזה בימינו אנו.

מדובר בפסקאות המתחילות ב 

An important root of contemporary nihilism is the age-old resistance to the Hebrew view of the world and  of man.

ובפסקה שהמשפט השני בה היא:

Detached from the Hebrew Bible, people began to cherish one perspective of the meaning of God, preferably His promise as Redeemer, and become oblivious to His demanding presence as Judge, to His sublime transcendence as Creator.

והשורה תחתונה לעת עתה, ואקדים תרגום (שלי) למקור:

"צו השעה בעולם ובצויליזציה המערבית היא האנושיות של האדם. האדם מאבד את דמותו האמיתית ומעצב את חייו בדמות אנטי-אדם. האם יש משהו במצב האנושי היום שעושה את הכרת והוקרת ערך הקיום והאחריות לצרכים חיוניים ? האם היות אנושי היא מטרה נעלה ? האם אדם חדל מלהיות אנושי אם הוקרת ערך הקיום והאחריות - אינם ?

THE OVERRIDING issue of this hour in the world and Western civilization is the humanity of man. Man is losing his true image and shaping his life in the image of anti-man. Is there anything in the human situation that makes reverence and responsibility a vital necessity ? Is being human a supreme purpose ?Does not man cease to be human if reverence and responsibility are gone ?

A. J. Heschel, The God of Israel and Christian Renewal, in Moral Grandeur and Spiritual Audacity, FS&G, p. 275

צום מועיל לצמים

גמר חתימה טובה לכולנו

ג'ף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה