רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 28 במרץ 2024


"הבריאה, אם כן, איננה פעולה חד־פעמית בזמן. הבאת העולם לידי קיום היא תהליך תמידי.* אלוהים קרא לעולם להיות, וקריאה זו ממשיכה והולכת. הרגע הזה ההווה, נוכח, כי אלוהים נוכח. כל רגע הוא בריאה. הרגע איננו סוף הבריאה, הוא כעין ניצוץ, אות בראשית. הזמן הוא התחדשות מתמדת, מילה נרדפת לבריאה מתמשכת. הזמן הוא מתנת אלוהים לעולם המרחב."

א.י. השל, השבת, משמעותה לאדם המודרני, תרגום  א.אבן -חן, עריכה ד בונדי, הוצאת מכון שכטר, ידיעות אחרונות ספרי חמד, עמ' 133. *הערת השוליים מס' 9  בה השל מפנה ל"פסוקים" מתפילת שחרית  הושמטה

Creation we are taught, is not an act that happened once upon a time, once and for all. The act of bringing the world into existence is a continuous process. The act of bringing the world into existence is a continuous process.* God called the world into being, and the call goes on. There is this present moment because God is present. Every instant is an act of creation. A moment is not a terminal but a flash, a signal of Beginning. Time is perpetual innovation, a synonym for continuous creation. Time is God's gift to the world of space.

A J Heschel, The Sabbath, Shambhala Publications Inc. p. 92 *footnote no. 9 in which H refers to phrases from the morning service  is not quoted here. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה