רבות יכולה ללמוד הפילוסופיה מן המקרא. בעיני הפילוסוף, ה'טוב' הוא המושג הנעלה ביותר. אולם, מושג ה'טוב' איננו עומד בפיסגת סולם הערכים המקראי, משום שה'טוב' אינו יכול להתקיים ללא ה'קדוש'. ה'טוב' הוא הבסיס, ואילו ה'קדוש' הוא הפיסגה. את הדברים שנבראו בששת הימים הראשונים ראה אלוהים כ'טובים'; את היום השביעי הוא 'קידש'.
א.י. השל, השבת, משמעותה לאדם המודרני, תרגום א.אבן -חן, עריכה ד בונדי, הוצאת מכון שכטר, ידיעות אחרונות ספרי חמד, עמ' 107
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה