רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום ראשון, 26 במאי 2013



למונח 'אנושות' המצביע בביולוגיה על המין האנושי, יש משמעות שונה לחלוטין בתחומי האתיקה והדת. באלו האנושות אינה נתפסת כמין, כמושג מופשט, המעורטל ממשותו הקונקרטית, אלא כשפע של יחידים מסוימים; כקהילת בני-אנוש, ולא כעדר או כהמון של נטולי אופי.

א.י.השל, To Grow in Wisdom, מתוך "אלוהים מאמין באדם", הוצאת כנרת זמורה ביתן דביר, בתרגום ועריכת דרור בונדי, עמ'  148 יש הבדלים שבניואנסים בין הטקסט הנ"ל בעברית לבין המקור להלן באנגלית. ניואנסים שלא ניתן לסלקם. טוב כפי הנראה שכך, במיוחד שממילא זה כך, והדברים מזכירים לי את מה שהצבתי הבוקר בבלוג האחות - אלו דברים -
 על הצבע של המים ועל מחברו ועוד. - ג'ף

The term 'mankind', which in biology denotes the human species, has an entirely different meaning in the realm of ethics and religion. Here mankind is not conceived as a species, as an abstract concept, stripped from its concrete reality, but as an abundance of specific individuals; as a community of persons rather than as a herd or a multitude of nondescripts.

A.J. Heschel, To Grow in Wisdom, in TIOF, FS&G, p. 76


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה