רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 17 באוקטובר 2013

"הגמול"



פעם אחת בליל שבת קודם קידוש נכנס החוזה מלובלין לחדרו וסגר בעדו את הדלת. פתאום נפתחה שוב והרבי יצא מן החדר. הבית היה מלא מגדולי תלמידיו, כולם צדיקים לבושים גלימות לבנות, כנהוג אז אצל הצדיקים הגדולים. פנה הרבי אל הנאספים ואמר: "כתוב: 'ומשלם לשונאיו על פניו להאבידו', והתרגום מפרש: הוא משלם לשונאיו על מעשיהם הטובים בעולם הזה כדי להאבידם מן העולם הבא. אם כן שואל אני אתכם: בשלמא אם הרשע להוט אחר הממון - שפיר, משלמים לו בממון הרבה, ואם להוט הוא אחר הכבוד -שפיר, נותנים לו כבוד הרבה, אבל אם אינו אוהב לא ממון ולא כבוד אלא אוהב הוא מדרגות, או משתוקק להיות רבי. במה משלמים לו ? אכן מי שמבקש מדרגות רוחניות, ומי שמשתוקק להיות רבי, נותנים לו להיות רבי, כדי להאבידו מעולם הבא."

מ. בובר, אור הגנוז, הוצאת שוקן, עמ' 264-263


On one friday evening, before the consecration of the Sabbath, the Seer of Lublin had retired to his room and locked the door. Suddenly it opened, and he came out. The house was full of his great disciples in the white satin robes the great zaddikim used to wear in those days. The rabbi addressed them :" It is written: ' and repayeth them that hate Him to their face, to destroy them.' This is what it means : He pays his haters for the good works they do in this world in spite of themselves, in order to destroy them in the world which is to come. And so I ask you: given that the wrong-doer is greedy for gold, well then,  he will receive his fill of gold; and given the wrong-doer is greedy for honors, well then, he will receive his fill of honors. But now, suppose the wrong-doer is not out for honors, and not for gold, but for spiritual rungs, or that he is out to be a rabbi - what then ? Well then, he who is out for spiritual rungs, will mount them, and he who is out to be a rabbi, will become one - in order to be destroyed in the coming world."

M. Buber, Tales of the Hasidim, Schocken Books (one vol. ed, Book I) pp. 308-309


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה