רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 21 במרץ 2018


ממשותה של החירות - של היכולת לחשוב, לרצות או להחליט מעבר לסיבתיות הפיזיולוגית והפסיכולוגית - היא בגדר האפשר רק אם נניח שחיי האדם חובקים תהליך ואירוע כאחד.* אם מתייחסים לאדם כאל תהליך, אם הכרעותיו העתידיות ניתנות לחישוב, עלינו לכפור באפשרות קיומה של חירות. חירות פירושה שהאדם מסוגל להביע את עצמו באירועים מעבר למעורבותו במהלך הטבעי של החיים.

א.י. השל, אלוהים מבקש את האדם, הוצאת מאגנס, תרגום עזן מאיר-לוי, עמ' 323 * השל מפנה כאן לפרק 22 בספר - "תהליך ואירוע"

The reality of freedom, of the ability to think, to will, or to makes decisions beyond physiological and psychological causations is only conceivable if we assume that human life embraces both process and event.* If man is treated as a process, if his future determinations are regarded as calculable, then freedom must be denied. Freedom means that man is capable of expressing himself in events beyond his being involved in the natural processes of living.

A.J. Heschel, God in Search of Man ( Search), FSG, p. 410 * Heschel refers here to chapter 22 of "Search" - Process and Event

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה