"ישנו עולם של דברים, וישנו עולם של רוח. השבת היא המיקרוקוסמוס של הרוח, הממזגת בתוכה את כל יסודות המקרוקוסמוס של רוח זו.
כשם שהעולם אינו חב את קיומו לכוחו של האדם - הוא פשוט מתקיים - כך אין הרוח חבה את קיומו לשכלו של האדם.
שבת אינה קדושה בזכות האדם. אלוהים הוא אשר העניק קדושה ליום השביעי.
העולם נברא, על־פי לשון המקרא, בשישה ימים, אך המשך קיומו תלוי בקדושת היום השביעי. כבירים הם החוקים השולטים בכל תהליכי הטבע, אך ללא קדושה תחדל הכבירות, תחדל התקיימותו של עולם הטבע."
א.י. השל, השבת, משמעותה לאדם המודרני, תרגום א.אבן -חן, עריכה ד בונדי, הוצאת מכון שכטר, ידיעות אחרונות ספרי חמד, עמ' 108
There is a world of things and a world of spirit.
Sabbath is a microcosm of spirit, as if combining in itself all the elements of the macrocosm of spirit.
Just as the physical world does not owe its existence to the power of man - it is simply there - so does the spirit not owe its existence to the mind of man. The Sabbath is not holy by the grace of man. It was God who sanctified the seventh day.
In the language of the Bible the world was brought into being in the six days of creation, yet its survival depends upon the holiness of the seventh day. Great are the laws that govern the processes of nature.Yet without holiness there would be neither greatness nor nature.
A J Heschel, The Sabbath, Shambhala Publications Inc. p. 71
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה