רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 12 במאי 2010

 

למעשה, אין לאדם שליטה מלאה על כדור הארץ, כשם שאין הוא שולט ברוח ובכוכבים.אין לו אפילו שליטה מלאה בעצמו. ביחס למוחלט, העולם וגם החיים שלו אינם בבעלות של האדם. באשר לדברים שיש לו עליהם שליטה, פחות או יותר, אין זו שליטה במהות אלא רק בחיצוניות הדברים, כפי שנוכח כל אחד שאי פעם הביט נכוחה בפני פרח או אבן. השאלה היא, אם כן, מיהו בעל הבית ? למי שייך כל מה שקיים עלי אדמות ?  'לה' הארץ ומלואה.'
החסיד, על כן, רואה בכוחות הטבע, במחשבות שלו עצמו, בחיים ובגורל, כקניינו של הקב"ה. הראיה הזאת מכתיבה את התיחסותו של החסיד לכל דבר וענין. אין הוא מקטר בנפול עליו אסונות ואין הוא נכנס לדיכאון כיוון שהוא יודע שהחיים הם צורך גבוה, כיוון שכל מה שקיים הוא קנין ה'.

א. י. השל , האדם  אינו לבד, תרגום ג'ף


In reality man has not unlimited powers over  the earth, as he has not over stars or winds. He has not even complete power over himself.  In the absolute sense, neither the world nor his own life belongs to him. And of the things he does more or less control, he controls not the essence but only the appearance, as is evident to anyone who has ever looked with unclouded vision in the face of a flower or a stone. The question then is : Who is the lord ? Who owns all that exists ? ' The earth is the Lord's'. So the pious man regards the forces of nature, the thoughts of his own mind, life and destiny, as the property of God. Such regard governs his attitude toward all things. He does not grumble when calamities befall him, or lapse into despair; for he knows that all in life is the concern of the divine, because all that is, is in the divine possession.

A. J. Heschel. Man is not alone pp 290-291

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה