רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

 

ש (מפי קרל שטרן): בעיצומה של התסיסה אודות מלחמת וייטנאם אמרת, כי זו השאלה הדתית הגדולה ביותר. מה עשה את מלחמת וייטנאם לשאלה דתית ?

ת (השל) : ודאי שזו שאלה דתית ! וכי מה הוא הדבר אשר אלוהים דורש מאתנו בראש ובראשונה ? - צדק ורחמים. מה הוא דן לחובה מעל לכל ? רצח והרג של אנשים חפים !
כיצד אוכל להתפלל כאשר על מצפוני רובצת המודעות לכך שהיה לי חלק באחריות למותם של אנשים חפים בוויטנאם ? בחברה חופשית יש אחדים שהם אשמים , אך הכל אחראיים.

 חמש שיחות עם א.י. השל , בעריכה כללית של פנחס פלאי, השיחה הנ"ל עם שטרן בתרגום ורדה לבני עמ' 95 - הוספתי סימני הקריאה בעקבות ההקלטה - ג'ף

Q:  You've said during the height of the agitation over the Vietnam War that it was the greatest religious issue. What made the Vietnam War a religious issue ?

A: Of course it's a religious issue, for what does God demand of us primarily ? Justice and compassion. What does He condemn above all ? Murder, killing innocent people. How can I pray when I have on my conscience the awareness that  I am co-responsible for the death of innocent people in Vietnam? In a free society, some are guilty , all are responsible.

A.J. Heschel, the Carl Stern Interview, in MG&SA, p 400

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה