רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום ראשון, 13 ביוני 2010

העולם הוא שער לא חומה

 

האדם המקראי אינו תופס את הטבע במנותק מא-לוהים, אלא ביחס אליו. ' בראשית ברא א-לוהים את השמים ואת 
הארץ '(בר' א 1) - מילים ספורות אלה פורסות בפנינו את הקונטינגנטיות ואת התלות המוחלטת של המציאות כולה. אם כן, מהי המציאות ? לאדם המערבי היא דבר בפני לעצמו.  לאדם המקראי היא דבר לא-לוהים. בשעה שהוא מתבונן בדבר, יותר משהוא רואה צורה וצבע, עצמה ותנועה, רואה האדם המקראי את מעשה ידי א-לוהים. העולם הוא שער לא חומה.


א. י. השל , א-לוהים מבקש את האדם, מאגנס, ת' עזן מאיר- לוי, 77 -78




The world is a gate, not a wall.


The Biblical man does not see nature in isolation but in relation to God. 'At the beginning God created heaven and earth' - these few words set forth the contingency and absolute dependence of all of reality. What, then, is reality ? To the Western man, it is a thing in itself;  to the Biblical Man, it is a thing through God. Looking at a thing, his eyes see not so much form, color, force and motion as an act of God. The world is a gate, not a wall.
 
A. J. Heschel, God in Search of Man, 97-98

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה