רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 24 ביוני 2010

 

היהדות נותרת לא רלוונטית אלא אם נפתח מידה של רגישות לשאלות אולטימטיביות שרעיונותיה ומעשיה  מנסים לתת עליהן מענה. משימתו המקודשת של המחנך היהודי היא לטפח רגישות כזו, לצד רתיעה מתשובות שטחיות   ומנסיונות לייתר את הדחיפות שבשאלות אולטימטיביות.

עלינו בראש ובראשונה להתגבר על חיצון היהדות שאם לא כן כל מאמצינו יהיו לשווא. לא ניתן לקיים את היום השביעי, שבוע אחר שבוע ,אם אין היום הזה מעשיר או  נוגע בחיים הפנימיים שלך. קשה מאד להשאר נאמן לחוקי השבת אם אין השבת  שוכנת בנשמה.

א.י.השל, ישראל והתפוצה




Judaism remains irrelevant unless we develop a degree of sensitivity to the ultimate questions which its ideas and actions are trying to answer. To cultivate such a sensitivity as well as a sense of horror to specious answers and the attempts to vitiate the urgency of ultimate questions is the sacred task of a Jewish Teacher.

Unless we overcome the externalization  of Judaism, all our efforts will be futile. It is impossible to observe the Seventh Day, week after week, if one's inner life remains untouched and unenriched by it. Unless there is a Sabbath in the soul, it is very difficult to remain loyal to the Sabbath laws.

A. J. Heschel. Israel and Diaspora , Insecurity, 218




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה