רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שני, 3 באוקטובר 2011

 

בלא שאיפתנו המתמדת להבנה, משולה התורה לשטרות חוב ללא ערבות. אך הבנה זו מצריכה משמעת קפדנית, וזו ניתנת להשגה רק מתוך התקשרות והתמסרות, מתוך שמירה על -  והתנסות מחודשת בהבנה המקורית המוצאת את ביטויה בדבריהם של הנביאים וחכמינו הקדמונים.
תמיד קיימת הסכנה של נסיון לפרש את התורה במונחים פאגניים. כפי שיש נבואת שקר כך יש הבנת שקר. אפשר לרצוח בשם התורה, אפשר להיות בן בליעל ולפעול בהתאם ללשון החוק (רמב"ן). כה נפוץ הוא השימוש לרעה החסוד, שלעתים קרובות מתעורר הצורך להציל את התורה מידי מעריציה.

א.י. השל, אלוהים מבקש את האדם, הוצאת מאגנס, תרגום עזן מאיר-לוי , בשינויים מסויימים שלי ג'ף, בעמ' 219



Without our continuous striving for understanding, the Bible is like paper money without security. Yet such understanding requires austere discipline and can only be achieved in attachment and dedication, in retaining and reliving the original understanding as expressed by the prophets and the ancient sages.
There is always the danger of trying to interpret the Bible in terms of paganism. As there is false prophecy, there is false understanding. It is possible to commit murder in the  name of the Torah; one may be a scoundrel and act within the letter of the law (Nahmanides). There has, indeed, been so much pious abuse that the Bible is often in need of being saved from the hands of its admirers.

A.J. Heschel, God in Search of Man, FSG, p 275

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה