רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 31 במרץ 2011

 

אולי מעולם לא היה לבני אדם צורך ביהדות כבדורנו אנו. המין האנושי הוא שכיב מרע. ולשם רפואה אל לנו לחלל את השבת, אלא עלינו לקדש את החול. כאבותינו מלפני שלשת אלפים שנה קרואים אנחנו להיות חלוצים לתורת ישראל ולארץ ישראל, ובזכותן ובכחן בכל התפוצות, אל לנו לשכוח, כי ב'קדושים תהיו' ספון סוד קיומנו: רק בקדושים נהיה. ובשמרנו אמונים ליהדותנו  אנו שומרים על האור הגנוז ועל מיטב החזיון  הצרורים לאנושיות לעתיד  לבא.

א.י. השל , פקוח נשמה, מכבשונה של ההויה היהודית
הערת עורך :
אני כותב את הדברים האלה, ואני קורא את הדברים האלה תוך כדי צפיה בטלויזיה בליל חמישי. צפיתי בג'קי מהאח הגדול מדבר ואני צופה בתוכנית "עובדה" על הניצולים מקורס השב"ס שרובו נספה בשריפה בכרמל. ואני חושב מה להשל ולאח הגדול ? מה להשל ולהווית החיים שלנו, כאן בארץ,  כיובל שנים אחר כתיבת הדברים הנ"ל. האם המין האנושי עודנו שכיב מרע ?  האם סוד קיומנו  - של היושבים בציון והדוברים עברית והצופים באח הגדול והחיים את השכול בארץ הזו - עודנו ספון ב'קדושים תהיו' ? ואני שומע את הסיפורים בעברית, את הדיבורים בעברית, את מאור פרץ שבמה שהוא חשב הם רגעיו האחרונים אמר "שמע ישראל", את מפקד הקורס אומר : "אין נחמה". איך כתב יהודה עמיחי, ב"אני לא הייתי אחד מששת המיליונים" ? :
"אחר כך שתיקה בלי שאלות ובלי תשובות."
תוך כדי רישום הדברים באנגלית להלן  - אני  שם לב : יש דברים ששומעים באנגלית ולא שומעים בעברית, וההיפך כמובן. ומבעד לכל שפה שלא תהיה, מצוי תחום ה"נפלא מתאור"  - תרגומו של דרור בונדי למונח - ineffable שהשל משתמש בו לא מעט. ואני חושב שאנחנו נדרשים לשמוע הרבה שפות; ואנחנו נדרשים גם להאזין לקול שהוא מבעד למילים. בתחום הזה שמבעד למילים, יתכן מפגש בין השפות השונות, בין בעלי שפה שונה, ואולי שם, טמונה איזו שהיא תקוה לאנושות. אולי.
אולי לכך התכוון השל בדברו על אור גנוז ומיטב החזיון הצרורים לעתידו של האנושות ?
שבת שלום
ג'ף
Perhaps human beings have never been as much in need of Judaism as they are in our generation. The human species is on its deathbed. In order to seek a cure, we should not desecrate the Sabbath; rather, it is incumbent upon us to sanctify the weekdays. Like our ancestors three thousand years ago, we are called upon to be pioneers for the Torah of Israel and for the land of Israel, and bring their power to all the regions of the Diaspora. We must not forget that the hidden secret of our existence is to be found in the admonition: 'Be ye holy.' Only in holiness will we be. In keeping faith with our Judaism, we guard the hidden divine light and the noblest of visions, which have been saved for humanity's future.

A.J. Heschel. Pikuach Neshama, in MGSA, p 67

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה