רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 21 בנובמבר 2012



להולכים באור המקרא ההיסטוריה אינה רק שרשרת של עובדות מוגמרות, כלומר דברים שנעשו וכבר אין טעם לבוא בדברים נגדם. אף שהאירועים אינם מתרחשים בהתאם לתכנית גזורה מראש, ואף שלא ניתן לבטא את תכליתה הסופית של ההיסטוריה במילה אחת, ולמעשה לא ניתן לבטאה כלל, עדיין אנו מאמינים שלהיסטוריה במכלול יש משמעות החורגת ממשמעויות חלקיה. עלינו לזכור שאלוהים מעורב במעשינו, שמשמעות אינה ניתנת אך ורק באל-זמני, אלא בראש ובראשונה בזמני, במשימה המוטלת כאן ועכשיו. נפלאות הן האפשרויות העומדות בפני אדם. הזמן חסר רק במעט מן הנצח, וההיסטוריה היא דרמה שבה גם לאדם וגם לאלוהים עניין בתוצאה. באירועי ההיסטוריה אנו שומעים את קולו של אלוהים, וגם את שתיקתו.

א.י. השל, אלוהים מבקש את האדם, הוצאת מאגנס, תרגום עזן מאיר-לוי, עמי 165, בשינוי אחד שלי - ג'ף


In the light of the Bible, history is not a mere succession of faits acomplis, things done and no longer worth arguing against. Though events do not run according to a predestined plan, and though the ultimate goal can never be expressed in one word or in words at all, we believe that history as a whole has a meaning that transcends that of its parts. We must remember that God is involved in our doings, that meaning is given not only in the timeless but primarily in the timely, in that task given here and now.
Great are man's possibilities.  For time is but a little lower than eternity, and history is a drama in which both man and God have a stake. In its happenings we hear the voice as well as the silence of God.

A.J. Heschel, God in Search of Man, FSG, p 206-207

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה