רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 7 בנובמבר 2012



לחיים יש להיות זכאים רוחנית, לא רק חומרית. מצפון טוב כשהוא לעצמו הוא בדותה של השטן. שכן אדם יודע יותר מאשר הוא מבין, הוא חש יותר מאשר יש ביכולתו לומר. לצמצם את הידע לגבולות ההבנה משמע למזער את האינטליגנציה שלנו. הטענה שאנו מבינים את כל מה שאנו יודעים, שאנו יכולים לומר את כל מה שאנו חשים, היא גן עדן של שוטים. תנאי מוקדם לאינטליגנציה: מבוכה אינטליגנטית, מודעות לחוסר יכולנו לומר את שאנו חשים. פיתוח עומקי המודעות, פתיחות פשוטה לנתון לפני התודעה והחושים כאחד, חיוניים לנו לא פחות מאשר פיתוח אמנות ההסבר וההבעה.

א.י השל,  The values of Jewish education "ערכי החינוך היהודי" (הכותרת באנג') , ב"אלוהים מאמין באדם", תרגם וערך דרור בונדי, בהוצאת כנרת, זמורה, ביתן, דביר, עמ' 264


Life must be earned spiritually, not only materially. A good conscience is the invention of the devil. Man knows more than he understands. He senses more than he is able to say. Reducing knowledge to the limits of understanding is to stulify our intelligence. To maintain that everything we know we are able to understand, that everything we sense we are able to say, is an invention of idiots. Intellectual embarrassment, awareness of our inablilty to say what we sense, is a prerequiste of intelligence.

A.J. Heschel, Idols in the Temples, in The Insecurity of Freedom, FS&G,p. 61

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה