רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום רביעי, 31 במרץ 2010





מה היא השבת ? רוחניות בצורה של זמן. עם הגוף אנו שייכים למרחב; הרוח שבנו, נפשנו, מתרוממת אל הנצח, שואפת אל הקודש. השבת היא העלייה אל הפסגה. היא מאפשרת לנו לקדש את הזמן, לרומם את הטוב למעלת הקודש, ולהביט בקודש זה על ידי התרחקות מן החולין.
רוחניות בצורה של זמן , נצח, היא אומנם דבר בלתי מתקבל על הדעת, לדידם של אלה הסבורים כי 'רוח' הוא מושג שכלי, או כי אלוקים הוא 'דבר' מצוי, בדיוק כפי שמצויים 'דברים' נוספים.
אולם , בידי אלה הסבורים שאלוקים הוא עצום לכל הפחות כיקום הידוע, ושהרוח מצויה בתהליך אינסופי - בו משתתפים אנו, בדרך צנועה - יעלה להשיג את משמעות התגלות הרוח ברגעים מסוימים בזמן. על האדם לחוש יראה מפני המופלא שבזמן, כיוון שרק אז יהיה מסוגל להשיג את נוכחת הנצח ברגע מסוים ומיוחד. על האדם לנהוג ולחיות כאילו גורל כל הזמנים תלוי באחד מרגעי הזמן.


א י השל , השבת (תרגום אבן חן)



What is the Sabbath ? Spirit in the form of time. With our bodies we belong to space; our spirit, our souls, soar to eternity, aspire to the holy. The Sabbath is an ascent to the summit. It gives us the opportunity to sanctify time , to raise the good to the level of the holy, to behold the holy by abstaining from profanity.

Spirit in the form of time, eternity, is indeed, an absurdity to all who think that the spirit is but an idea in the mind of man or that God is a thing among other things. Yet those who realize that God is at least as great as the known universe, that the spirit is an endless process of which we humbly partake, will understand and experience what it means that the spirit is disclosed at certain moments of time. One must be overawed by the marvel of time to be ready to perceive the presence of eternity in a single moment. One must live and act as if the fate of all time would depend on a single moment.

A J Heschel, The Sabbath (76)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה