רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שלישי, 25 בדצמבר 2012



באורו של המקרא הטוב הוא יותר מאשר ערך; טוב הוא עניין אלוהי, דרך ה'. לכל המעשים יש נגיעה לאלוהים; הוא נוכח בכל מעשינו. 'טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו' (תה' קמה 9). אם אין יראת כבוד לאדם, אין יראת כבוד לאלוהים. אהבת אדם היא  הדרך אל אהבת  אלוהים. היראה פן נפגע בדל ובאביון חייבת להיות עמוקה לא פחות מיראתנו את אלוהים, שכן 'עשק דל חרף עשהו ומכבדו חנן אביון' (מש' יד 31).

א.י.השל, אלוהים מבקש את האדם, הוצ' מאגנס, תרגום עזן מאיר-לוי, עמ' 297' אעיר כי "עניין אלוהי" אינו ממצה את משמעות המקור "divine concern" ואשמח להצעות טובות יותר לתרגום. את המשך המשפט בעברית לעיל, שיניתי מ"דרך אל אלוהים" כי לא כך לענ"ד כתוב במקור באנגלית - ל"דרך ה'", ראו להלן.


In the light of the Bible, the good is more than a value; it is a divine concern, a way of God. This is the profound implication of the oneness of God: all deeds are relevant to Him. He is present in all our deeds. "The Lord is good to all and His compassion is over all that He has made" (Psalms 145:10). There is no reverence for God without reverence for man. Love of man is the way to the love of God. The fear lest we hurt a poor man must be as deep as the fear of God, for He that oppresses the poor blasphemes his maker, but he who is gracious unto the needy honors Him (Proverbs 14:31).

A.J.Heschel, God in Search of Man, FSG, p 375

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה