רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 19 בינואר 2012


שני פנים יש לשבת, כפי שיש שני פנים לעולם. לשבת יש משמעות עבור האדם ועבור אלוהים. כמו  כן, לשבת יש יחס מיוחד כלפי האדם וכלפי האלוהים, שכן השבת היא אות לברית שנכרתה בין השניים. וכיצד בא לידי ביטוי אותו האות ? אלוהים קידש את היום השביעי, וכך גם האדם נדרש לקדשו שוב ושוב. בכך מאיר האדם את השבת באור נשמתו. השבת מתקדשת אומנם על ידי החסד האלוהי, אך עדיין זקוקה לכל הקדושה שיכול האדם להעניק.

א.י. השל, השבת, הוצאת ידיעות אחרונות , תרגום א.אבן חן, עמ' 69

There are two aspects to the Sabbath, as there are two aspects to the world. The Sabbath is meaningful to man and is meaningful to God. It stands in a relation to both, and is a sign of the covenant entered into by both. What is the sign ? God has sanctified the day, and man must again and again sanctify the day, illumine the day with the light of his soul. The Sabbath is holy by the grace of God, and is still in need of all the holiness which man may lend to it.

A.J. Heschel, The Sabbath, Farrar, Straus and Young, Inc. p 53-54







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה