רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שלישי, 24 בינואר 2012

 

הגותו של הקוצקר אינה מציעה פרשנות נעימה של האדם. תמציתה היא קריאה דחופה לבחינה עצמית, בחינה ביקורתית של תביעותנו, גאוותנו, קריאה לכנות ולענווה. האסונות שחוו היהודים במאה ועשרים תומכות בהפצרות הקוצקר  נגד אי אמינותו של האדם, וחושפות את אי הבטחון של החירות. תובנותיו החותכות צריכות לפקוח את עינינו לאי- אמיתיות שבתחום הדת, להונאות הבוטות שבפוליטיקה ובמערכות חברתיות וכן בפעילויות מוסדיות.

א.י. השל, התשוקה לאמת עמ' 133, טרם פורסם בעברית  - התרגום שלי - ג'ף

 The Kotzker's thought does not offer a pleasing interpretation of man. Its core is an urgent call for self-examination, a critical surveying of our claims, our pride, a call for candor and humility. The disasters Jews have experienced in the twentieth century substantiate  the Kotzker's admonitions against man's unreliability, revealing the insecurity of freedom. His incisive insights should open our eyes to inauthenticity in the sphere of religion, to the outright deceptions in politics and social relations and in institutional operations.

A.J. Heschel, A Passion for Truth, Jewish Lights Publishing, p 133


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה